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Literaturliste von Dr. Christina Schwenck

letzte Aktualisierung: 04.10.2024

Fahrer, J., Doebler, P., Hagelweide, K., Kern, P., Nonnenmacher, N., Seipp, V., Reck, C., Schwenck, C., Weigelt, S., Zietlow, A.-L. & Christiansen, H. (2024). Parent-child interactive behavior in a German sample of parents with and without a mental illness: Model replication and adaption of the Coding Interactive Behavior system. Frontiers in Psychiatry, 15, No. 1266383.

Kinzenbach, L., Praum, K., Stracke, M., Schwenck, C., Kieser, M., Otto, K., Reck, C., Steinmayr, R., Wirthwein, L., Zietlow, A.-L. & Christiansen, H. (2024). "When one has no REAL illness" - analysis of the knowledge component of mental health literacy in children and adolescents of parents with a mental illness. Frontiers in Psychiatry, 15, No. 1423326.

Luczejko, A. A., Hagelweide, K., Stark, R., Weigelt, S., Christiansen, H., Kieser, M., Otto, K., Reck, C., Steinmayr, R., Wirthwein, L., Zietlow, A.-L. & Schwenck, C. (2024). Empathy and psychopathology in children and adolescents: the role of parental mental illness and emotion regulation. Frontiers in Psychiatry, 15, No. 1366366.

Luczejko, A. A., Werkmann, N. L., Hagelweide, K., Stark, R., Weigelt, S., Christiansen, H., Kieser, M., Otto, K., Reck, C., Steinmayr, R., Wirthwein, L., Zietlow, A.-L. & Schwenck, C. (2024). Transgenerational transmission of psychopathology: when are adaptive emotion regulation strategies protective in children? Child and Adolescent Psychiatry and Mental Health, 18, No. 96.

Schwenck, C. & Schartl, A. (2024). Selektiver Mutismus in der ICD-11. Die Psychotherapie, 69(3), 151-157.

Werkmann, N. L., Luczejko, A. A., Hagelweide, K., Stark, R., Weigelt, S., Christiansen, H., Kieser, M., Otto, K., Reck, C., Steinmayr, R., Wirthwein, L., Zietlow, A.-L. & Schwenck, C. (2024). Facial emotion recognition in children of parents with a mental illness. Frontiers in Psychiatry, 15, No. 1366005.

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Hartmann, D., Brandenburg, J., Visser, L., Mähler, C., Hasselhorn, M. & Schwenck, C. (2023). Psychische Auffälligkeiten als schulrelevante Belastungen: Eine Einführung. In C. Schwenck, C. Mähler & M. Hasselhorn (Hrsg.), Diagnostik und schulische Interventionsmaßnahmen bei psychischen Auffälligkeiten (S. 1-13). Göttingen: Hogrefe.

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Katja Trillitzsch
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