Navigation

Service-Menü

Hauptmenü



Bereichsmenü

Autoren mit:

WGL Logo

PsychAuthors

Literaturliste von Prof. Dr. Ralf Schulze

letzte Aktualisierung: 11.01.2024

Jansen, M. T. & Schulze, R. (2023). Linear factor analytic Thurstonian forced-choice models: Current status and issues. Educational and Psychological Measurement, 1-31.

Hellwig, S. & Schulze, R. (2022). Differential relations between facets of agreeableness and ability-based measures of strategic emotional intelligence. Journal of Individual Differences, 1-8.

Hellwig, S. & Schulze, R. (2021). Emotion theories as a scoring rationale for tests of emotional understanding. Personality and Individual Differences, 181, No. 111034.

Michels, M. & Schulze, R. (2021). Emotional intelligence and the dark triad: A meta-analysis. Personality and Individual Differences, 180, No. 110961.

Hellwig, S., Roberts, R. D. & Schulze, R. (2020). A new approach to assessing emotional understanding. Psychological Assessment, 32(7), 649-662.

Sartory, G., Cwik, J., Knuppertz, H., Schuerholt, B., Lebens, M., Seitz, R. J. & Schulze, R. (2013). In Search of the Trauma Memory: A Meta-Analysis of Functional Neuroimaging Studies of Symptom Provocation in Posttraumatic Stress Disorder (PTSD). PLoS ONE, 8(3).

Molz, G., Schulze, R., Schroeders, U. & Wilhelm, O. (2011). Wechsler Intelligenztest für Erwachsene WIE. Deutschsprachige Bearbeitung und Adaptation des WAIS-III von David Wechsler. Report Psychologie, 36(9), 369-371.

Schulze, R. (2010). Tests auf Anpassung und Assoziation. In H. Holling & B. Schmitz (Hrsg.), Handbuch Statistik, Methoden und Evaluation. Göttingen: Hogrefe.

Roberts, R. D., Schulze, R. & MacCann, C. (2008). The measurement of emotional intelligence: A decade of progress? In G. J. Boyle, G. Matthews & D. H. Saklofske (Eds.), The Sage handbook of personality theory and assessment. Vol. 2: Personality measurement and testing (pp. 461-482). Los Angeles: Sage.

Schulze, R. (2007). Guest eial: The state and the art of meta-analysis. Zeitschrift für Psychologie/ Journal of Psychologie, 215, 87-89.

Schulze, R. (2007). Current methods for meta-analysis: Approaches, issues, and developments. Zeitschrift für Psychologie - Journal of Psychology, 215(2), 90-103.

Schulze, R., Wilhelm, O. & Kyllonen, P. C. (2007). Approaches to the assessment of emotional intelligence. In G. Matthews, M. Zeidner & R. D. Roberts (Eds.), The science of emotional intelligence. Knowns and unknowns (pp. 199-229). Oxford: Oxford University Press.

Jäger, A.O., Holling, H., Preckel, F., Schulze, R., Vock, M., Süß, H.-M. & Beauducel, A. (2006). BIS-HB - Berliner Intelligenzstruktur-Test für Jugendliche: Begabungs- und Hochbegabungsdiagnostik. Göttingen: Hogrefe.

Matthews, G., Emo, A. K., Funke, G., Zeidner, M., Roberts, R. D., Costa, P. T. & Schulze, R. (2006). Emotional intelligence, personality, and task-induced stress. Journal of Experimental Psychology: Applied, 12(2), 96-107.

Roberts, R. D., Schulze, R., O'Brien, K., MacCann, C., Reid, J. & Maul, A. (2006). Exploring the validity of the Mayer-Salovey-Caruso Emotional Intelligence Test (MSCEIT) with established emotions measures. Emotion, 6(4), 663-669.

Roberts, R. D., Schulze, R., Zeidner, M., Matthews, G., Freund, P. A. & Kuhn, J.-T. (2006). Emotionale Intelligenz: Verstehen, Messen und Anwenden - Ein Resümee. In R. Schulze, A. Freund & R. D. Roberts (Hrsg.), Emotionale Intelligenz. Ein internationales Handbuch (S. 313-341). Göttingen: Hogrefe.

Schulze, R., Freund, A. & Roberts, R. D. (Hrsg.). (2006). Emotionale Intelligenz. Ein internationales Handbuch. Göttingen: Hogrefe.

Schulze, R. & Roberts, R. D. (2006). Assessing the Big Five. Development and validation of the Oppenness Conscientiousness Extraversion Agreeableness Neuroticism Index Condensed (OCEANIC). Zeitschrift für Psychologie, 214(3), 133-149.

Schulze, R., Roberts, R. D., Zeidner, M., Matthews, G., Kuhn, J.-T. & Freund, P. A. (2006). Theorie, Messung und Anwendungsfelder emotionaler Intelligenz: Rahmenkonzepte. In R. Schulze, A. Freund & R. D. Roberts (Hrsg.), Emotionale Intelligenz. Ein internationales Handbuch (S. 11-35). Göttingen: Hogrefe.

Danthiir, V., Roberts, R. D., Schulze, R. & Wilhelm, O. (2005). Mental speed. On frameworks, paradigms, and a platform for the future. In O. Wilhelm & R. W. Engle (Eds.), Handbook of understanding and measuring intelligence (pp. 27-46). Thousand Oaks: Sage.

Danthiir, V., Wilhelm, O., Schulze, R. & Roberts, R. D. (2005). Factor structure and validity of paper-and-pencil measures of mental speed: Evidence for a higher-order model? Intelligence, 33(5), 491-514.

Oberauer, K., Wilhelm, O., Schulze, R. & Süß, H.-M. (2005). Working memory and intelligence - their correlation and their relation: Comment on Ackerman, Beier, and Boyle (2005). Psychological Bulletin, 131(1), 61-65.

Roberts, R. D., Schulze, R., Zeidner, M. & Matthews, G. (2005). Understanding, measuring, and applying emotional intelligence: What have we learned? What have we missed? In R. Schulze & R. D. Roberts (Eds.), Emotional intelligence. An international handbook (pp. 311-341). Toronto: Hogrefe.

Schulze, R. (2005). Modeling structures of intelligence. In O. Wilhelm & R. W. Engle (Eds.), Handbook of understanding and measuring intelligence (pp. 241-263). Thousand Oaks: Sage.

Schulze, R. & Roberts, R. D. (Eds.). (2005). Emotional intelligence. An international handbook. Toronto: Hogrefe.

Schulze, R. & Holling, H. (2005). Assessing the monetary benefits of selection procedures with utility analysis. In A. Beauducel, B. Biehl, M. Bosnjak, W. Conrad, G. Schönberger & D. Wagener (Eds.), Multivariate research strategies. Festschrift in honor of Werner W. Wittmann (pp. 303-327). Aachen: Shaker.

Schulze, R., Roberts, R. D., Zeidner, M. & Matthews, G. (2005). Theory, measurement, and applications of emotional intelligence: Frames of reference. In R. Schulze & R. D. Roberts (Eds.), Emotional intelligence. An international handbook (pp. 3-29). Toronto: Hogrefe.

Holling, H. & Schulze, R. (2004). Statistische Modelle und Auswertungsverfahren in der Organisationspsychologie. In H. Schuler (Hrsg.), Organisationspsychologie - Grundlagen und Personalpsychologie (S. 73-129). Göttingen: Hogrefe.

Schulze, R. (2001). Meta-analysis: A comparison of approaches. Dissertation, Universität, Philosophische Fakultät, Münster.

Schulze, R. & Holling, H. (2004). Strategien und Methoden der Versuchsplanung und Datenerhebung in der Organisationspsychologie. In H. Schuler (Hrsg.), Organisationspsychologie - Grundlagen und Personalpsychologie (S. 131-179). Göttingen: Hogrefe.

Böhning, D., Malzahn, U., Schlattmann, P., Dammann, U.-P., Mehnert, W., Holling, H. & Schulze, R. (2003). The application of statistical methods of meta-analysis for heterogeneity modelling in medicine and pharmacy, psychology, quality control and assurance. In W. Jäger & H.-J. Krebs (Eds.), Mathematics - Key technology for the future. Joint projects between universities and industry (pp. 533-553). Berlin: Springer.

Schulze, R., Holling, H. & Böhning, D. (Eds.). (2003). Meta-analysis. New developments and applications in medical and social sciences. Göttingen: Hogrefe & Huber.

Schulze, R., Holling, H., Großmann, H., Jütting, A. & Brocke, M. (2003). Differences in the results of two meta-analytical approaches. In R. Schulze, H. Holling & D. Böhning (Eds.), Meta-analysis. New developments and applications in medical and social sciences (pp. 21-39). Göttingen: Hogrefe & Huber.

Schulze, R. & Wittmann, W. W. (2003). A meta-analysis of the theory of reasoned action and the theory of planned behavior: The principle of compatibility and multidimensionality of beliefs as moderators. In R. Schulze, H. Holling & D. Böhning (Eds.), Meta-analysis. New developments and applications in medical and social sciences (pp. 219-250). Göttingen: Hogrefe & Huber.

Wilhelm, O., Schulze, R., Schmiedek, F. & Süß, H.-M. (2003). Interindividuelle Unterschiede im typischen intellektuellen Engagement. Diagnostica, 49(2), 49-60.

Holling, H., Schulze, R., Jütting, A. & Großmann, H. (2002). Enhancing ProMES contingency development with conjoint measurement. In R. D. Pritchard, H. Holling, F. Lammers & B. D. Clark (Eds.), Improving organizational performance with the Productivity Measurement and Enhancement System: An international collaboration (pp. 225-240). New York: Nova Science.

Süß, H.-M., Oberauer, K., Wittmann, W. W., Wilhelm, O. & Schulze, R. (2002). Working-memory capacity explains reasoning ability - and a little bit more. Intelligence, 30, 261-288.

Wilhelm, O. & Schulze, R. (2002). The relation of speeded and unspeeded reasoning with mental speed. Intelligence, 30, 537-554.

Oberauer, K., Süß, H.-M., Schulze, R., Wilhelm, O. & Wittmann, W.W. (2000). Working memory capacity - facets of a cognitive ability construct. Personality and Individual Differences, 29(6), 1017-1045.

Gammel, G. & Schulze, R. (1994). Homogenitätstests. In G. Gammel, R. Görtelmeyer & G. Meng (Hrsg.), Auswertung psychiatrischer Skalen (S. 63-69). Weinheim: Beltz Test.



weiterführende Informationen

Weitere Informationen

Möchten Sie auch in die Datenbank aufgenommen werden, haben Sie Änderungswünsche an Ihrem vorhandenen Profil oder möchten Sie Literatur zur Aufnahme in PSYNDEX nachmelden, nehmen Sie bitte Kontakt zu uns auf.

Katja Trillitzsch
Leibniz-Institut für Psychologie (ZPID)
Universitätsring 15,
54296 Trier
Folgen Sie uns auf Twitter

Kontakt und Funktionen

URL der Seite: https://www.psychauthors.de/psychauthors/index.php?wahl=forschung&uwahl=psychauthors&uuwahl=p00491RS_pub