Navigation

Service-Menü

Hauptmenü



Bereichsmenü

Autoren mit:

WGL Logo

PsychAuthors

Literaturliste von Dr. Erik Dietl

letzte Aktualisierung: 22.08.2019

Helfrich, H. & Dietl, E. (2019). Is employee narcissism always toxic? The role of narcissistic admiration, rivalry and leaders' implicit followership theories for employee voice. European Journal of Work and Organizational Psychology, 28(2), 259-271.

Sona, B., Dietl, E. & Steidle, A. (2019). Recovery in sensory-enriched break environments: Integrating vision, sound and scent into simulated indoor and outdoor environments. Ergonomics, 62(4), 521-536.

Dietl, E., Rule, N. & Blickle, G. (2018). Core self-evaluations mediate the association between leaders' facial appearance and their professional success: Adults' and children's perceptions. The Leadership Quarterly, 29(4), 476-488.

Dietl, E., Meurs, J. A. & Blickle, G. (2017). Do they know how hard I work? Investigating how implicit/explicit achievement orientation, reputation, and political skill affect occupational status. European Journal of Work and Organizational Psychology, 26(1), 120-132.

Kombeiz, O., Steidle, A. & Dietl, E. (2017). View it in a different light: Mediated and moderated effects of dim warm light on collaborative conflict resolution. Journal of Environmental Psychology, 51, 270-283.

Dietl, E. (2012). Durch Kinder und Erwachsene beurteilte erste Eindrücke aus Gesichtern, Führung, Core Self-Evaluations und Karriereerfolg. Dissertation, Universität, Philosophische Fakultät, Bonn.

Blickle, G., Fröhlich, J. K., Ehlert, S., Pirner, K., Dietl, E., Hanes, T. J. & Ferris, G. R. (2011). Socioanalytic theory and work behavior: Roles of work values and political skill in job performance and promotability assessment. Journal of Vocational Behavior, 78(1), 136-148.

Ziegler, M., Dietl, E., Danay, E., Vogel, M. & Bühner, M. (2011). Predicting training success with general mental ability, specific ability tests, and (un)structured interviews: A meta-analysis with unique samples. International Journal of Selection and Assessment, 19(2), 170-182.



weiterführende Informationen

Weitere Informationen

Möchten Sie auch in die Datenbank aufgenommen werden, haben Sie Änderungswünsche an Ihrem vorhandenen Profil oder möchten Sie Literatur zur Aufnahme in PSYNDEX nachmelden, nehmen Sie bitte Kontakt zu uns auf.

Katja Trillitzsch
Leibniz-Institut für Psychologie (ZPID)
Universitätsring 15,
54296 Trier
Folgen Sie uns auf Twitter

Kontakt und Funktionen

URL der Seite: https://www.psychauthors.de/psychauthors/index.php?wahl=forschung&uwahl=psychauthors&uuwahl=p07064ED_pub