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Literaturliste von Univ.-Prof. Dr. Heike Heidemeier

letzte Aktualisierung: 21.04.2023

Heidemeier, A., Schloetelburg, W., Thurner, A., Metz, C., Heidemeier, H., Rasche, L., Kortuem, K. M., Boeckle, D., Weiland, E., Benkert, T., Nickel, D., Werner, R., Buck, A. K. & Bley, T. A. (2022). Multi-parametric whole-body MRI evaluation discerns vital from non-vital multiple myeloma lesions as validated by 18F-FDG and 11C-methionine PET/CT. European Journal of Radiology, 155, No. 110493.

Heidemeier, A., Thurner, A., Metz, C., Pabst, T., Heidemeier, H., Rasche, L., Kortüm, K. M., Einsele, H., Grimm, R., Weiland, E. & Bley, T. A. (2022). Whole-body MRI with an ultrahigh b-value of 2000 s/mm square improves the specificity of diffusion-weighted imaging in patients with plasma cell dyscrasias. Academic Radiology, 29(1), No. e1-e8.

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Heidemeier, H., Otten, S. & Göritz, A. S. (2021). Non-stereotype-based threat in gender-imbalanced work groups: Mismatched self-construal erodes self-esteem and promotes performance-avoidance goals. Group Processes & Intergroup Relations, 24(5), 836-859.

Heidemeier, H. & Moser, K. (2019). A self-regulation account of the job performance-job satisfaction relationship. European Journal of Social Psychology, 49(6), 1313-1328.

Heidemeier, H. (2017). Are economic conditions related to nonnormative life satisfaction development? Evaluating the relative impact of economic conditions, personality, and subjective health. European Journal of Social Psychology, 47(4), 383-398.

Wiese, B. S., Heidemeier, H., Burk, C. & Freund, A. M. (2017). When work takes over. Emotional labor strategies and daily ruminations about work while at home. Journal of Personnel Psychology, 16(3), 150-154.

Heidemeier, H. & Göritz, A. S. (2016). The instrumental role of personality traits: Using mixture structural equation modeling to investigate individual differences in the relationships between the Big Five traits and life satisfaction. Journal of Happiness Studies, 17(6), 2595-2612.

Heidemeier, H. & Staudinger, U. M. (2014). Age differences in achievement goals and motivational characteristics of work in an ageing workforce. Aging & Society, 54(1), 1-28.

Heidemeier, H. & Wiese, B. S. (2014). Achievement Goals and Autonomy: How Person-Context Interactions Predict Effective Functioning and Well-Being During a Career Transition. Journal of Occupational Health Psychology, 19(1), 18-31.

Bittner, J. V. & Heidemeier, H. (2013). Competitive mindsets, creativity, and the role of regulatory focus. Thinking Skills and Creativity, 59-68.

Heidemeier, H. & Goeritz, A. S. (2013). Perceived control in low-control circumstances: Control beliefs predict a greater decrease in life satisfaction following job loss. Journal of Research in Personality, 47(1), 52-56.

Heidemeier, H. & Göritz, A. S. (2013). Individual differences in how work and nonwork life domains contribute to life satisfaction: Using factor mixture modeling for classification. Journal of Happiness Studies, 14(6), 1765-1788.

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Heidemeier, H. & Bittner, J. V. (2012). Competition and Achievement Goals in Work Teams. Human Performance, 25(2), 138-158.

Wiese, B. S. & Heidemeier, H. (2012). Successful return to work after maternity leave: Self-regulatory and contextual influences. Research in Human Development, 9(4), 317-336.

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Staudinger, U. M. & Heidemeier, H. (2009). Altern, Bildung und lebenslanges Lernen: Ein Rahmenmodell und offene Fragen. In U. M. Staudinger & H. Heidemeier (Hrsg.), Altern, Bildung und lebenslanges Lernen (S. 11-17). Halle: Deutsche Akademie der Naturforscher Leopoldina.

Schütz, B., Heidemeier, H. & Staudinger, U. M. (2008). "demopass": Demografische Passung/Nichtpassung im betrieblichen Kontext. In K. Henning, A. Richert & F. Hees (Hrsg.), Präventiver Arbeits- und Gesundheitsschutz 2020. Tagungsband zur Jahrestagung 2007 des BMBF-Förderschwerpunkts. Aachen, 15. und 16. November 2007 (S. 82-89). Aachen: Wissenschaftsverlag Mainz.

Walter, O., Ramm, G., Zimmer, K., Heidemeier, H. & Prenzel, M. (2006). PISA 2003 - Kompetenzen von Jungen und Mädchen mit Migrationshintergrund in Deutschland. Ein Problem ungenutzter Potentiale? Unterrichtswissenschaft, 34(2), 146-169.

Heidemeier, H. (2005). Self and supervisor ratings of job-performance: Meta-analyses and a process model of rater convergence. Dissertation, Universität Erlangen-Nürnberg, Wirtschafts- und Sozialwissenschaftliche Fakultät, Nürnberg.

Prenzel, M., Zimmer, K., Drechsel, B., Heidemeier, H. & Draxler, C. (2005). Der Blick in die Länder. In PISA-Konsortium Deutschland (Hrsg.),M. Prenzel, J. Baumert, Blum. Werner, R. Lehmann, D. Leutner, M. Neubrand, R. Pekrun, J. Rost & U. Schiefele (Hrsg.), PISA 2003. Der zweite Vergleich der Länder in Deutschland - Was wissen und können Jugendliche? (S. 169-233). Münster: Waxmann.

Ramm, G., Walter, O., Heidemeier, H. & Prenzel, M. (2005). Soziokulturelle Herkunft und Migration im Ländervergleich. In PISA-Konsortium Deutschland (Hrsg.),M. Prenzel, J. Baumert, Blum. Werner, R. Lehmann, D. Leutner, M. Neubrand, R. Pekrun, J. Rost & U. Schiefele (Hrsg.), PISA 2003. Der zweite Vergleich der Länder in Deutschland - Was wissen und können Jugendliche? (S. 269-298). Münster: Waxmann.

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Ramm, G., Prenzel, M., Heidemeier, H. & Walter, O. (2004). Soziokulturelle Herkunft: Migration. In PISA-Konsortium Deutschland (Hrsg.), PISA 2003. Der Bildungsstand der Jugendlichen in Deutschland - Ergebnisse des zweiten internationalen Vergleichs (S. 254-272). Münster: Waxmann.

Ehmke, T., Hohensee, F. & Heidemeier, H. (2003). Soziale Herkunft. In PISA-Konsortium Deutschland (Hrsg.), PISA 2003. Der Bildungsstand der Jugendlichen in Deutschland - Ergebnisse des zweiten internationalen Vergleichs (S. 225-254). Münster: Waxmann.

Ehmke, T., Hohensee, F., Heidemeier, H. & Prenzel, M. (2003). Familiäre Lebensverhältnisse, Bildungsbeteiligung und Kompetenzerwerb. In P.-K. Deutschland (Hrsg.), PISA 2003. Der Bildungsstand der Jugendlichen in Deutschland - Ergebnisse des zweiten internationalen Vergleichs (S. 225-254). Münster, New York, München, Berlin: Waxmann.

Ramm, G., Prenzel, M., Heidemeier, H. & Walter. O. (2003). Soziokulturelle Herkunft. In PISA-Konsortium Deutschland (Hrsg.), PISA 2003. Der Bildungsstand der Jugendlichen in Deutschland - Ergebnisse des zweiten internationalen Vergleichs (S. 254-272). Münster: Waxmann.

Hill, J. R., Reeves, T. C. & Heidemeier, H. (2000). Ubiquitous computing for teaching, learning, and communicating: trends, issues and recommendations. Athens, GA: University of Georgia, Department of Instructional.



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Katja Trillitzsch
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