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Literaturliste von Ph.D. Regula Neuenschwander

letzte Aktualisierung: 07.07.2019

Neuenschwander, R., Hookenson, K., Brain, U., Grunau, R. E., Devlin, A. M., Weinberg, J., Diamond, A. & Oberlander, T. F. (2018). Children's stress regulation mediates the association between prenatal maternal mood and child executive functions for boys, but not girls. Development and Psychopathology, 30(3), 953-969.

Neuenschwander, R., Roebers, C. M. & Blair, C. (2014). Being optimally aroused matters: Effects of a weak stress manipulation on children's executive functions are moderated by temperament and age. Journal of Educational and Developmental Psychology, 4(1), 194-208.

Roebers, C. M., Roethlisberger, M., Neuenschwander, R., Cimeli, P., Michel, E. & Jaeger, K. (2014). The relation between cognitive and motor performance and their relevance for children's transition to school: A latent variable approach. Human Movement Science, 284-297.

Cimeli, P., Neuenschwander, R., Röthlisberger, M. & Roebers, C. M. (2013). Das Selbstkonzept von Kindern in der Schuleingangsphase. Ausprägung und Struktur sowie Zusammenhänge mit frühen kognitiven Leistungsindikatoren. Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 45(1), 1-13.

Cimeli, P., Röthlisberger, M., Neuenschwander, R. & Roebers, C. M. (2013). Stellt ein niedriges Selbstkonzept einen Risikofaktor für Anpassungsprobleme nach dem Schuleintritt dar? Kindheit und Entwicklung, 22(2), 105-112.

Michel, E., Cimeli, P., Neuenschwander, R., Röthlisberger, M. & Roebers, C. M. (2013). Entwicklung von Handkoordination, exekutiven Funktionen und Schulleistungen bei Kindern mit Auffälligkeiten in der Handgeschicklichkeit. Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 45(4), 191-206.

Neuenschwander, R., Cimeli, P., Roethlisberger, M. & Roebers, C. M. (2013). Personality factors in elementary school children: Contributions to academic performance over and above executive functions? Learning and Individual Differences, 118-125.

Neuenschwander, R. (2012). Die Entwicklung der Selbstregulation bei Kindern rund um den Schuleintritt: Vorhersage schulischer Anpassung und Effekte des (vor)schulischen Kontextes. Dissertation, Universität, Philosophisch-Humanwissenschaftliche Fakultät, Bern.

Neuenschwander, R., Röthlisberger, M., Cimeli, P. & Roebers, C. M. (2012). How do different aspects of self-regulation predict successful adaptation to school? Journal of Experimental Child Psychology, 113(3), 353-371.

Roebers, C. M., Cimeli, P., Röthlisberger, M. & Neuenschwander, R. (2012). Executive functioning, metacognition, and self-perceived competence in elementary school children: An explorative study on their interrelations and their role for school achievement. Metacognition and Learning, 7(3), 151-173.

Röthlisberger, M., Neuenschwander, R., Cimeli, P., Michel, E. & Roebers, C. M. (2012). Improving executive functions in 5- and 6-year-olds: Evaluation of a small group intervention in prekindergarten and kindergarten children. Infant and Child Development, 21(4), 411-429.

Michel, E., Roethlisberger, M., Neuenschwander, R. & Roebers, C. M. (2011). Development of Cognitive Skills in Children with Motor Coordination Impairments at 12-Month Follow-up. Child Neuropsychology, 17(2), 151-172.

Neuenschwander, R., Röthlisberger, M., Michel, E. & Roebers, C. M. (2011). Unterschiede in ausgewählten Bereichen der Schulfähigkeit: ein Vergleich von Kindergarten und einem neuen Schuleingangsmodell in der Schweiz. Psychologie in Erziehung und Unterricht, 58(1), 30-40.

Roebers, C. M., Röthlisberger, M., Cimeli, P., Michel, E. & Neuenschwander, R. (2011). School enrolment and executive functioning: A longitudinal perspective on developmental changes, the influence of learning context, and the prediction of pre-academic skills. European Journal of Developmental Psychology, 8(5), 526-540.

Röthlisberger, M., Neuenschwander, R., Michel, E. & Roebers, C. M. (2010). Exekutive Funktionen: Zugrundeliegende kognitive Prozesse und deren Korrelate bei Kindern im späten Vorschulalter. Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 42(2), 99-110.



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Katja Trillitzsch
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