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Literaturliste von Dr. phil. Martina Zemp

letzte Aktualisierung: 06.11.2024

Randall, A. K., Liekmeier, E., Totenhagen, C. J., Lannutti, P. J., Leon, G. A., Siegel, M., Ditzen, B., Baiocco, R., Chiarolanza, C., Meuwly, N., Zemp, M., Fischer, M. S., van Stein, K. R., Baldi, M., Isolani, S., Masturzi, A., Pistella, J., Gandhi, Y., Rosta-Filep, O., Martos, T. & Bodenmann, G. (2024). German and Italian Validation of the Dyadic Coping Inventory-Sexual Minority Stress (DCI-SMS) Scale. Journal of Family Psychology, 38(4), 627-642.

Schirl, J., Pessel, N., Radosavljevic, M., Szép, A., Chavanon, M.-L., Christiansen, H. & Zemp, M. (2024). Einflussfaktoren des Einsatzes evidenzbasierter Klassenrauminterventionen bei Schüler:innen mit ADHS: Perspektiven von Eltern, Kindern und Jugendlichen. Psychologie in Erziehung und Unterricht, 71(4), 212-228.

Szép, A., Durlach, F., Chavanon, M.-L., Schirl, J., Zemp, M. & Christiansen, H. (2024). Was wünschen sich Eltern zur Unterstützung ihrer Kinder mit ADHS in der Schule? Eine qualitative und Mixed-Methods-Analyse offener Survey-Fragen. Psychologie in Erziehung und Unterricht, 71(4), 229-242.

Tsarpalis-Fragkoulidis, A. & Zemp, M. (2024). Zusammenhänge zwischen Bewertungsängsten, Emotionsregulation und sozialer Angst bei Jugendlichen: Ein Strukturgleichungsmodell. Psychologie in Erziehung und Unterricht, 71(2), 101-115.

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Dantchev, S. & Zemp, M. (2022). Does bullying occur behind closed doors? Agreement of bullying reports between parents and children and its differential associations with child outcomes. Children, 9(10), No. 1440.

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Siegel, M., Randall, A. K., Lannutti, P. J., Fischer, M. S., Gandhi, Y., Lukas, R., Meuwly, N., Rosta-Filep, O., van Stein, K., Ditzen, B., Martos, T., Schneckenreiter, C., Totenhagen, C. J. & Zemp, M. (2022). Intimate pride: A tri-nation study on associations between positive minority identity aspects and relationship quality in sexual minorities from German-speaking countries. International Journal of Applied Positive Psychology, 8(Suppl 2), 129-157.

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Randall, A. K., Leon, G., Basili, E., Martos, T., Boiger, M., Baldi, M., Hocker, L., Kline, K., Masturzi, A., Aryeetey, R., Bar-Kalifa, E., Boon, S. D., Botella, L., Burke, T., Carnelley, K., Carr, A., Dash, A., Fitriana, M., Gaines, Stanley O., Jr., Galdiolo, S., Claire, H. M., Joo, S., Kanth, B., Karademas, E., Karantzas, G., Landolt, S. A., McHugh, L., Milek, A., Murphy, E., Natividade, J. C., Portugal, A., Quinones, A., Relvas, A. P., Rumondor, P. C. B., Rusu, P., Sallay, V., Saul, L. A., Schmitt, D. P., Sels, L., Shujja, S., Taylor, L. K., Ozguluk, S. B., Verhofstadt, L., Yoo, G., Zemp, M., Donato, S., Totenhagen, C. J., van Eickels, R. L., Adil, A., Anaba, E. A., Asampong, E., Beauchemin-Roy, S., Berry, A., Brassard, A., Chesterman, S., Ferguson, L., Fonseca, G., Gaugue, J., Geonet, M., Hermesch, N., Knox, L., Lafontaine, M.-F., Lawless, N., Londero-Santos, A., Major, S., Marot, T. A., Mullins, E., Otermans, P. C. J., Ariela, P. F., Parise, M., Parvin, R., De, M., Peloquin, K., Rebelo, B., Righetti, F., Romano, D., Salavati, S., Samrock, S., Serea, M., Seok, C. B., Sotero, L., Stafford, O., Thomadakis, C., Topcu-Uzer, C., Ugarte, C., Yun, L. W., Simon-Zámbori, P., Siau, C. S., Duca, D.-S., Filip, C., Park, H., Wearen, S., Bodenmann, G. & Chiarolanza, C. (2021). Coping with global uncertainty: Perceptions of COVID-19 psychological distress, relationship quality, and dyadic coping for romantic partners across 27 countries. Journal of Social and Personal Relationships, 1-73.

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weitere Schriften:

Hilpert, H., Zemp, M., Nussbeck, F. N. & Bodenmann, G. Skill performance mediates the association between skill-oriented attitude and relationship satisfaction: A self-directed DVD-based relationship enhancement training. Manuscript under revision.



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Katja Trillitzsch
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