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Literaturliste von Prof. Dr. Simone Kauffeld

letzte Aktualisierung: 27.02.2024

Bargmann, C. & Kauffeld, S. (2023). The interplay of time management and academic self-efficacy and their influence on pre-service teachers' commitment in the first year in higher education. Higher Education, 1-19.

Berg, A.-K., Bakac, C. & Kauffeld, S. (2023). Modeling (in)congruence in groups: A how-to guide for applying polynomial regression and response surface method to multilevel data. Group Dynamics: Theory, Research, and Practice, 1-17.

Gosch, N., Schulte, E.-M. & Kauffeld, S. (2023). Capturing the impact employees have on their coworkers and leaders: A holistic approach on health-specific support behavior from employees. Frontiers in Psychology, 14, No. 1183862.

Gräfe, H. & Kauffeld, S. (2023). ORC-Q . Toward the multidimensional measurement of organizational readiness for change. Diagnostica, 1-11.

Kauffeld, S. & Rothenbusch, S. (Hrsg.). (2023). Kompetenzen von Mitarbeitenden in der digitalisierten Arbeitswelt. Chancen und Risiken für kleine und mittlere Unternehmen. Berlin, Heidelberg: Springer.

Kauffeld, S. & Wittner, B. (2023). Coaching zur beruflichen Orientierung: Du hast die Wahl und suchst deinen Weg. OSC Organisationsberatung - Supervision - Coaching, 30(3), 383-397.

Kortsch, T., Bashenkhaeva, V. & Kauffeld, S. (2023). Learning from leaders: The mediating role of leadership between national culture and organizational learning culture. Human Resource Development International, 26(2), 151-174.

Olvermann, M., Hornung, J. & Kauffeld, S. (2023). "We could be much further ahead" - Multidimensional drivers and barriers for agricultural transition. Journal of Rural Studies, 97, 153-166.

Schneider, A.-K., Klabunde, F., Buck, L., Ohlhoff, M., Reis, L., Olvermann, M., Kauffeld, S., Engel, B., Glatzel, G., Schröder, B. & Frerichs, L. (2023). Drawing transformation pathways for making use of joint effects of food and energy production with biodiversity agriphotovoltaics and electrified agricultural machinery. Journal of Environmental Management, 335, No. 117539.

Tartler, D., Rothenbusch, S. & Kauffeld, S. (2023). Alles unter einem Dach? Einstellungen und erforderliche Kompetenzen für die erfolgreiche Nutzung von BIM-orientierten digitalen Technologien in KMU am Beispiel von Koop-3D. In S. Kauffeld & S. Rothenbusch (Hrsg.), Kompetenzen von Mitarbeitenden in der digitalisierten Arbeitswelt. Chancen und Risiken für kleine und mittlere Unternehmen (S. 37-55). Berlin, Heidelberg: Springer.

Welk, S., Kortsch, T. & Kauffeld, S. (2023). How to foster informal learning. A cross-cultural study. Zeitschrift für Arbeits- und Organisationspsychologie, 67(2), 92-106.

Karwehl, L. J., Frischkorn, J., Walter, L. & Kauffeld, S. (2022). Identification of patent-based inventor competencies: An approach for partially automated competence retrieval in technological fields. WORK, 72(4), 1689-1708.

Karwehl, L. J. & Kauffeld, S. (2022). Future competencies in human-machine interaction: An interdisciplinary approach for the anticipation of strategically relevant competencies in the field of automotive human-machine interaction. WORK, 72(4), 1709-1725.

Kauffeld, S., Gosch, N. & Schulte, E.-M. (2022). Coaching und Teamentwicklung. In A. Michel & A. Hoppe (Hrsg.), Handbuch Gesundheitsförderung bei der Arbeit. Interventionen für Individuen, Teams und Organisationen (S. 195-212). Wiesbaden: Springer Fachmedien.

Kauffeld, S., Müller, A. & Schulte, E.-M. (2022). Betriebliches Gesundheitsmanagement. In A. Michel & A. Hoppe (Hrsg.), Handbuch Gesundheitsförderung bei der Arbeit. Interventionen für Individuen, Teams und Organisationen (S. 317-333). Wiesbaden: Springer Fachmedien.

Kauffeld, S. & Schulte, E.-M. (2022). Instrumente und Methoden. In E. Bamberg, A. Ducki & M. Janneck (Hrsg.), Digitale Arbeit gestalten. Herausforderungen der Digitalisierung für die Gestaltung gesunder Arbeit (S. 325-349). Wiesbaden: Springer Fachmedien.

Komp, R., Kauffeld, S. & Ianiro-Dahm, P. (2022). Student presenteeism in digital times - A mixed methods approach. International Journal of Environmental Research and Public Health, 19(24), No. 16982.

Komp, R., Kauffeld, S. & Ianiro-Dahm, P. (2022). The concept of health-promoting collaboration - A starting point to reduce presenteeism? Frontiers in Psychology, 12, No. 782597.

Mühlberger, C., Endrejat, P., Möller, J., Herrmann, D., Kauffeld, S. & Jonas, E. (2022). Focus meets motivation: When regulatory focus aligns with approach/avoidance motivation in creative processes. Frontiers in Psychology, 13, No. 807875.

Müller-Frommeyer, L. C. & Kauffeld, S. (2022). Capturing the temporal dynamics of language style matching in groups and teams. Small Group Research, 1-29.

Schmiedl, A., Schulte, E.-M. & Kauffeld, S. (2022). Integrating appraisal processes in the study demands-resources framework - A diary study. Anxiety, Stress, & Coping: An International Journal, 1-16.

Schmiedl, A., Schulte, E.-M. & Kauffeld, S. (2022). The demands-buffering role of perceived and received social support for perceived stress and cortisol levels. European Journal of Health Psychology, 29, 1-12.

Bargmann, C., Thiele, L. & Kauffeld, S. (2021). Motivation matters: Predicting students' career decidedness and intention to drop out after the first year in higher education. Higher Education, 1-17.

Blumberg, V., Schulte, E.-M. & Kauffeld, S. (2021). Changes in production work when using smart wearables - Results of a Delphi-based study. Zeitschrift für Arbeitswissenschaft, 75(4), 505-526.

Eichenseer, V., Schulte, E.-M., Spurk, D. & Kauffeld, S. (2021). Brokers compensate for leader-member exchange differentiation. Behavioral observations in innovation meetings. Journal of Personnel Psychology, 20(1), 39-49.

Endrejat, P. C., Klonek, F. E., Müller-Frommeyer, L. C. & Kauffeld, S. (2021). Turning change resistance into readiness: How change agents' communication shapes recipient reactions. European Management Journal, 39(5), 595-604.

Grohmann, A., Schulte, E.-M. & Kauffeld, S. (2021). Entwicklung und Erprobung eines Kurzfragebogens zur Beurteilung von Trainer/innenkompetenzen in beruflichen Weiterbildungsmaßnahmen. Gruppe. Interaktion. Organisation. Zeitschrift für Angewandte Organisationspsychologie, 52(1), 79-90.

Güntner, A. V., Klasmeier, K. N., Klonek, F. E. & Kauffeld, S. (2021). The power of followers that do not follow: Investigating the effects of follower resistance, leader implicit followership theories and leader negative affect on the emergence of destructive leader behavior. Journal of Leadership and Organizational Studies, 28(3), 349-365.

Güntner, A. V., Endrejat, P. C. & Kauffeld, S. (2021). The emergence of employees' change readiness for energy-conservation behavior during guided group discussions. Frontiers in Psychology, 12, No. 587529.

Karwehl, L. J. & Kauffeld, S. (2021). Traditional and new ways in competence management: Application of HR analytics in competence management. Gruppe. Interaktion. Organisation. Zeitschrift für Angewandte Organisationspsychologie, 52(1), 7-24.

Kauffeld, S., Jordan, S. & Schulte, E.-M. (2021). Karriere-Coaching. In C. Rauen (Hrsg.), Handbuch Coaching (S. 447-467). Göttingen: Hogrefe.

Kauffeld, S. & Sauer, N. C. (2021). Meetings. Grundlagen und Empfehlungen für eine effiziente Gestaltung. Stuttgart: Kohlhammer.

Kauffeld, S. & Spurk, D. (2021). Why does psychological capital foster subjective and objective career success? The mediating role of career-specific resources. Journal of Career Assessment, 0-00.

Komp, R., Ianiro-Dahm, P. & Kauffeld, S. (2021). Präsentismus in der Hochschule. Warum gehen Mitarbeiter krank zur Arbeit und wie können negative Effekte abgeschwächt werden? Prävention und Gesundheitsförderung, 16(4), 310-320.

Müller-Frommeyer, L. C. & Kauffeld, S. (2021). Gaining insights into organizational communication dynamics through the analysis of implicit and explicit communication. Gruppe. Interaktion. Organisation. Zeitschrift für Angewandte Organisationspsychologie, 52(1), 173-183.

Powazny, S. & Kauffeld, S. (2021). The role of gender in the evolution of peer networks: Individual differences in relation to the Big Five. Personality and Individual Differences, 170, No. 110447.

Schulte, E.-M., Gessnitzer, S. & Kauffeld, S. (2021). FITOR - Fragebogen zur individuellen, Team- und organisationalen Resilienz. Manual. Berlin, Heidelberg: Springer.

Spurk, D., Hofer, A. & Kauffeld, S. (2021). Why does competitive psychological climate foster or hamper career success? The role of challenge and hindrance pathways and leader-member-exchange*. Journal of Vocational Behavior, 127, No. 103542.

Wittner, B. & Kauffeld, S. (2021). Social capital and career planning amongst first generation and non-first generation high school and college students in Germany: A social network analysis approach. International Journal for Educational and Vocational Guidance, 1-23.

Barthauer, L., Kaucher, P., Spurk, D. & Kauffeld, S. (2020). Burnout and career (un)sustainability: Looking into the Blackbox of burnout triggered career turnover intentions. Journal of Vocational Behavior, 117, No. 103334.

Blumberg, V. S. L. & Kauffeld, S. (2020). Anwendungsszenarien und Technologiebewertung von digitalen Werkerassistenzsystemen in der Produktion - Ergebnisse einer Interview-Studie mit Experten aus der Wissenschaft, der Politik und der betrieblichen Praxis. Gruppe. Interaktion. Organisation. Zeitschrift für Angewandte Organisationspsychologie, 51(1), 5-24.

Burkhardt-Waldherr, A. & Kauffeld, S. (2020). Führen mit Zielen in der Automobilindustrie - wie evidenzbasiert ist die Umsetzung in der Praxis? Gruppe. Interaktion. Organisation. Zeitschrift für Angewandte Organisationspsychologie, 51(2), 155-168.

Ebner, K., Soucek, R. & Kauffeld, S. (2020). Incongruities between values, motives, and skills: Exploring negative effects of self-exploration in career coaching. British Journal of Guidance & Counselling, 48(4), 454-476.

Eichenseer, V., Spurk, D. & Kauffeld, S. (2020). Leaders-watch out for LMX differentiation: A multilevel model of eader-related antecedences and consequences of LMX differentiation. German Journal of Human Resource Management, 34(4), 398-417.

Endrejat, P. C., Güntner, A. V., Ehrenholz, S. & Kauffeld, S. (2020). Tailored communication increases the perceived benefits of solar energy. Energy Policy, 144, No. 111714.

Güntner, A. V., Klonek, F. E., Lehmann-Willenbrock, N. & Kauffeld, S. (2020). Follower behavior renders leader behavior endogenous: The simultaneity problem, estimation challenges, and solutions. The Leadership Quarterly, 31(6), No. 101441.

Handke, L., Klonek, F. E., Parker, S. K. & Kauffeld, S. (2020). Interactive effects of team virtuality and work design on team functioning. Small Group Research, 51(1), 3-47.

Heuer, K., Müller-Frommeyer, L. C. & Kauffeld, S. (2020). Language matters: The double-edged role of linguistic style matching in work groups. Small Group Research, 51(2), 208-228.

Klauke, F. & Kauffeld, S. (2020). Does it matter what I say? using language to examine reactions to ostracism as it occurs. Frontiers in Psychology, 11, No. 558069.

Klauke, F., Müller-Frommeyer, L. C. & Kauffeld, S. (2020). Writing about the silence: Identifying the language of ostracism. Journal of Language and Social Psychology, 39(5-6), 751-763.

Klonek, F., Will, T., Ianiro-Dahm, P. & Kauffeld, S. (2020). Opening the career counseling black box: Behavioral mechanisms of empathy and working alliance. Journal of Career Assessment, 28(3), 363-380.

Meinecke, A. L., Handke, L., Mueller-Frommeyer, L. C. & Kauffeld, S. (2020). Capturing non-linear temporally embedded processes in organizations using recurrence quantification analysis. European Journal of Work and Organizational Psychology, 29(4), 483-500.

Meyer, P., Thiele, L., Kauffeld, S. & Fingscheidt, T. (2020). GIAnT: A group interaction annotation tool to simplify psychological interaction analysis. Gruppe. Interaktion. Organisation. Zeitschrift für Angewandte Organisationspsychologie, 51(1), 117-123.

Müller-Frommeyer, L. C., Kauffeld, S. & Paxton, A. (2020). Beyond consistency: Contextual dependency of language style in monolog and conversation. Cognitive Science, 44(4), No. e12834.

Powazny, S. & Kauffeld, S. (2020). The impact of influential others on student teachers' dropout intention - A network analytical study. European Journal of Teacher Education, 1-18.

Richter, S., Kortsch, T. & Kauffeld, S. (2020). Understanding learning spillover: The major role of reflection in the formal-informal learning interaction within different cultural value settings. Journal of Workplace Learning, 32(7), 513-532.

Rothenbusch, S. & Kauffeld, S. (2020). Veränderungspotenziale durch die Digitalisierung der gewerkübergreifenden Kooperation von kleinen und mittleren Unternehmen im Baugewerbe in Richtung Building Information Modeling (BIM) - Eine Fallanalyse. Gruppe. Interaktion. Organisation. Zeitschrift für Angewandte Organisationspsychologie, 51(3), 299-317.

Spurk, D., Hirschi, A., Wang, M., Valero, D. & Kauffeld, S. (2020). Latent profile analysis: A review and "how to" guide of its application within vocational behavior research. Journal of Vocational Behavior, 120, No. 103445.

Stasewitsch, E. & Kauffeld, S. (2020). IL - Inno-Lehre (Inventar zur Messung von innovativem Lehr-Lernklima an Hochschulen). (PSYNDEX Tests Info).

Stasewitsch, E. & Kauffeld, S. (2020). Der Inno-Lehre. Ein Inventar zur Messung von innovativem Lehr-Lernklima an Hochschulen. Diagnostica, 66(4), 258-268.

Aymans, S. C., Kortsch, T. & Kauffeld, S. (2019). Gender and career optimism - The effects of gender-specific perceptions of lecturer support, career barriers, and self-efficacy on career optimism. Higher Education Quarterly, 74(3), 273-389.

Barthauer, L., Sauer, N. C. & Kauffeld, S. (2019). Karrierenetzwerke und ihr Einfluss auf die Laufbahnentwicklung. In S. Kauffeld & D. Spurk (Hrsg.), Handbuch Karriere und Laufbahnmanagement (S. 241-268). Berlin: Springer.

Becker, J., Mayer, V. & Kauffeld, S. (2019). Problemorientiertes Lernen. In S. Kauffeld & J. Othmer (Hrsg.), Handbuch Innovative Lehre (S. 303-310). Wiesbaden: Springer Fachmedien.

Bogdanow, P. & Kauffeld, S. (2019). Forschendes Lernen. In S. Kauffeld & J. Othmer (Hrsg.), Handbuch Innovative Lehre (S. 143-149). Wiesbaden: Springer Fachmedien.

Ebner, K. & Kauffeld, S. (2019). Laufbahngestaltung durch Karrierecoaching. Abgrenzung, Methodeneinsatz und Forschungsstand. In S. Kauffeld & D. Spurk (Hrsg.), Handbuch Karriere und Laufbahnmanagement (S. 759-784). Berlin: Springer.

Güntner, A. V., Endrejat, P. C. & Kauffeld, S. (2019). Guiding change: Using motivational interviewing within organizations. Gruppe. Interaktion. Organisation. Zeitschrift für Angewandte Organisationspsychologie, 50(2), 129-139.

Handke, L. & Kauffeld, S. (2019). Alles eine Frage der Zeit? Herausforderungen virtueller Teams und deren Bewältigung am Beispiel der Softwareentwicklung. Gruppe. Interaktion. Organisation. Zeitschrift für Angewandte Organisationspsychologie, 50(1), 33-41.

Handke, L., Schulte, E.-M., Schneider, K. & Kauffeld, S. (2019). Teams, time, and technology: Variations of media use over project phases. Small Group Research, 50(2), 266-305.

Hilgers, L., Rosenthal, S. & Kauffeld, S. (2019). Der neue Entwicklungsweg ins Management ist ein Kernelement des Kulturwandels bei VW. Personal quarterly, 71(2), 28-33.

Jordan, S. & Kauffeld, S. (2019). Laufbahnberatung für SchülerInnen und Studierende. In S. Kauffeld & D. Spurk (Hrsg.), Handbuch Karriere und Laufbahnmanagement (S. 85-108). Berlin: Springer.

Kauffeld, S. (2019). Einführung in die Arbeits-, Organisations- und Personalpsychologie. In S. Kauffeld (Hrsg.), Arbeits-, Organisations- und Personalpsychologie für Bachelor (S. 1-20). Berlin: Springer.

Kauffeld, S. (Hrsg.). (2019). Arbeits-, Organisations- und Personalpsychologie für Bachelor (3. Aufl.). Berlin: Springer.

Kauffeld, S. & Othmer, J. (Hrsg.). (2019). Handbuch Innovative Lehre. Wiesbaden: Springer Fachmedien.

Kauffeld, S. & Spurk, D. (Hrsg.). (2019). Handbuch Karriere und Laufbahnmanagement. Berlin: Springer.

Kauffeld, S., Beinicke, A. & Bipp, T. (2019). Trainingsevaluation - Wie stellt man den Trainingserfolg sicher? In A. Beinicke & T. Bipp (Hrsg.), Strategische Personalentwicklung. Psychologische, pädagogische und betriebswirtschaftliche Kernthemen (S. 145-162). Berlin, Heidelberg: Springer.

Kauffeld, S. & Ebner, K. (2019). Organisationsentwicklung. In H. Schuler & K. Moser (Hrsg.), Lehrbuch Organisationspsychologie (S. 383-426). Bern: Hogrefe.

Kauffeld, S., Endrejat, P. C. & Richter, H. (2019). Organisationsentwicklung. In S. Kauffeld (Hrsg.), Arbeits-, Organisations- und Personalpsychologie für Bachelor (S. 73-104). Berlin: Springer.

Kauffeld, S. & Grohmann, A. (2019). Personalauswahl. In S. Kauffeld (Hrsg.), Arbeits-, Organisations- und Personalpsychologie für Bachelor (S. 139-165). Berlin: Springer.

Kauffeld, S. & Grote, S. (2019). Personalentwicklung. In S. Kauffeld (Hrsg.), Arbeits-, Organisations- und Personalpsychologie für Bachelor (S. 167-210). Berlin: Springer.

Kauffeld, S., Ianiro, P. M. & Sauer, N. C. (2019). Führung. In S. Kauffeld (Hrsg.), Arbeits-, Organisations- und Personalpsychologie für Bachelor (S. 105-138). Berlin: Springer.

Kauffeld, S. & Martens, A. (2019). Arbeitsanalyse und -gestaltung. In S. Kauffeld (Hrsg.), Arbeits-, Organisations- und Personalpsychologie für Bachelor (S. 261-303). Berlin: Springer.

Kauffeld, S., Ochmann, A. & Hoppe, D. (2019). Arbeit und Gesundheit. In S. Kauffeld (Hrsg.), Arbeits-, Organisations- und Personalpsychologie für Bachelor (S. 305-358). Berlin: Springer.

Kauffeld, S. & Sauer, N. C. (2019). Vergangenheit und Zukunft der Arbeits- und Organisationspsychologie. In S. Kauffeld (Hrsg.), Arbeits-, Organisations- und Personalpsychologie für Bachelor (S. 21-45). Berlin: Springer.

Kauffeld, S. & Schermuly, C. C. (2019). Arbeitszufriedenheit und Arbeitsmotivation. In S. Kauffeld (Hrsg.), Arbeits-, Organisations- und Personalpsychologie für Bachelor (S. 237-259). Berlin: Springer.

Kauffeld, S. & Schulte, E.-M. (2019). Teams und ihre Entwicklung. In S. Kauffeld (Hrsg.), Arbeits-, Organisations- und Personalpsychologie für Bachelor (S. 211-236). Berlin: Springer.

Kauffeld, S., Spurk, D., Barthauer, L. & Kaucher, P. (2019). Auf dem Weg zur Professur? Laufbahnen im wissenschaftlichen Kontext. In S. Kauffeld & D. Spurk (Hrsg.), Handbuch Karriere und Laufbahnmanagement (S. 291-325). Berlin: Springer.

Kauffeld, S., Stasewitsch, E., de Wall, K. & Othmer, J. (2019). Innovationen in der Hochschullehre - das Beispiel Technische Universität Braunschweig. In S. Kauffeld & J. Othmer (Hrsg.), Handbuch Innovative Lehre (S. 1-42). Wiesbaden: Springer Fachmedien.

Kauffeld, S., Wesemann, S. & Lehmann-Willenbrock, N. (2019). Organisation. In S. Kauffeld (Hrsg.), Arbeits-, Organisations- und Personalpsychologie für Bachelor (S. 47-72). Berlin: Springer.

Kettler, C. & Kauffeld, S. (2019). Game-based Learning. In S. Kauffeld & J. Othmer (Hrsg.), Handbuch Innovative Lehre (S. 249-253). Wiesbaden: Springer Fachmedien.

Kortsch, T. & Kauffeld, S. (2019). DLOQ - Dimensions of the Learning Organization Questionnaire - deutsche Fassung. (PSYNDEX Tests Info).

Kortsch, T. & Kauffeld, S. (2019). Validation of a German version of the dimensions of the learning organization questionnaire (DLOQ) in German craft companies. Zeitschrift für Arbeits- und Organisationspsychologie, 63(1), 15-31.

Kortsch, T., Paulsen, H. F. K. & Kauffeld, S. (2019). Lernkultur in Unternehmen - wie man sie messen und gestalten kann. Wirtschaftspsychologie aktuell, 26(2), 27-32.

Kortsch, T., Schulte, E.-M. & Kauffeld, S. (2019). Learning @ work: Informal learning strategies of German craft workers. European Journal of Training and Development, 43(5/6), 418-434.

Meinecke, A. L. & Kauffeld, S. (2019). Engaging the hearts and minds of followers: Leader empathy and language style matching during appraisal interviews. Journal of Business and Psychology, 34(4), 485-501.

Meyer, P., Thiele, L., Kauffeld, S. & Fingscheidt, T. (2019). GIAnT - Gruppeninteraktions-Annotationswerkzeug zur Vereinfachung der psychologischen Interaktionsanalyse (GIAnT tool for Windows). (PSYNDEX Tests Info).

Müller-Frommeyer, L. C., Meinecke, A. L. & Kauffeld, S. (2019). Das SCOUT-Programm: Peer-Education als Chance für internationale und einheimische Studierende. In S. Kauffeld & J. Othmer (Hrsg.), Handbuch Innovative Lehre (S. 357-370). Wiesbaden: Springer Fachmedien.

Olearczyk, J. & Kauffeld, S. (2019). Mobile Learning. In S. Kauffeld & J. Othmer (Hrsg.), Handbuch Innovative Lehre (S. 191-199). Wiesbaden: Springer Fachmedien.

Paulsen, H. F. K. & Kauffeld, S. (2019). Kompetenzmanagement in Organisationen: Ein Beitrag zur Laufbahnentwicklung. In S. Kauffeld & D. Spurk (Hrsg.), Handbuch Karriere und Laufbahnmanagement (S. 511-542). Berlin: Springer.

Preuß, P. & Kauffeld, S. (2019). Visualisierung in der Lehre. In S. Kauffeld & J. Othmer (Hrsg.), Handbuch Innovative Lehre (S. 403-408). Wiesbaden: Springer Fachmedien.

Thiele, L. & Kauffeld, S. (2019). Online Self-Assessments zur Studien- und Universitätswahl. In S. Kauffeld & D. Spurk (Hrsg.), Handbuch Karriere und Laufbahnmanagement (S. 109-132). Berlin: Springer.

Thiele, L. & Kauffeld, S. (2019). Studienorientierung mithilfe von Fit4TU - dem Online Self-Assessment der TU Braunschweig. Empirische Pädagogik, 33(3), 274-286.

Wittner, B., Schulte, E.-M., Sauer, N. C. & Kauffeld, S. (2019). Theory in Action: eine Vorlesung als Inverted Classroom. In S. Kauffeld & J. Othmer (Hrsg.), Handbuch Innovative Lehre (S. 127-139). Wiesbaden: Springer Fachmedien.

Zickwolf, K. & Kauffeld, S. (2019). Inverted Classroom. In S. Kauffeld & J. Othmer (Hrsg.), Handbuch Innovative Lehre (S. 45-51). Wiesbaden: Springer Fachmedien.

Barthauer, L. & Kauffeld, S. (2018). The role of social networks for careers. Gruppe. Interaktion. Organisation. Zeitschrift für Angewandte Organisationspsychologie, 49(1), 50-57.

Barthauer, L., Sauer, N. C. & Kauffeld, S. (2018). Karrierenetzwerke und ihr Einfluss auf die Laufbahnentwicklung. In S. Kauffeld & D. Spurk (Hrsg.), Handbuch Karriere und Laufbahnmanagement (S. 28). Berlin, Heidelberg: Springer.

Bethge, G. & Kauffeld, S. (2018). Gleich und Gleich gesellt sich gern? Kundenbindung durch Mitarbeiter. Personal quarterly, 70(4), 32-37.

Ebner, K., Greif, S. & Kauffeld, S. (2018). Humanressourcen und Personalentwicklung. In S. Greif & K.-C. Hamborg (Hrsg.), Methoden der Arbeits-, Organisations- und Wirtschaftspsychologie (S. 145-213). Göttingen: Hogrefe.

Ebner, K. & Kauffeld, S. (2018). Laufbahngestaltung durch Karrierecoaching. Abgrenzung, Methodeneinsatz und Forschungsstand. In S. Kauffeld & D. Spurk (Hrsg.), Handbuch Karriere und Laufbahnmanagement (S. 26). Berlin, Heidelberg: Springer.

Ebner, K., Schulte, E.-M., Soucek, R. & Kauffeld, S. (2018). Coaching as stress-management intervention: The mediating role of self-efficacy in a framework of self-management and coping. International Journal of Stress Management, 25(3), 209-233.

Ebner, K., Thiele, L., Spurk, D. & Kauffeld, S. (2018). Validation of the German Career Decision-Making Profile - An updated 12-factor version. Journal of Career Assessment, 26(1), 111-136.

Endrejat, P. C. & Kauffeld, S. (2018). Can't get no satisfaction? Motivating organisational energy efficiency efforts in Germany. Energy Research & Social Science, 44, 146-151.

Gessnitzer, S., Schulte, E.-M. & Kauffeld, S. (2018). Psychologische Coaching-Forschung zu Interaktionsprozessen, Coaching-Formaten und Diagnoseinstrumenten. Empirische Erkenntnisse als Anregungen für die Coaching-Praxis der Zukunft. In R. Wegener, A. Fritze, M. Hänseler & M. Loebbert (Hrsg.), Coaching-Prozessforschung. Forschung und Praxis im Dialog (S. 37-55). Göttingen: Vandenhoeck & Ruprecht.

Güntner, A. V., Klonek, F. E. & Kauffeld, S. (2018). A socio-motivational perspective on energy conservation in the workplace: The potential of motivational interviewing. In V. Wells, D. Gregory-Smith & D. Manika (Eds.), Research Handbook on Employee Pro-Environmental Behaviour (pp. 287-312). Cheltenham: Edward Elgar Publishing Limited.

Ianiro, P. M. & Kauffeld, S. (2018). Annäherungen am dem Coaching-Prozess: Eine interaktionsanalytische Betrachtung. In S. Greif, H. Möller & W. Scholl (Hrsg.), Handbuch Schlüsselkonzepte im Coaching (S. 41-52). Berlin: Springer.

Ianiro, P. M. & Kauffeld, S. (2018). Annäherungen an den Coaching-Prozess: Eine interaktionsanalytische Betrachtung. In S. Greif, H. Möller & W. Scholl (Hrsg.), Handbuch Schlüsselkonzepte im Coaching (S. 15). Berlin, Heidelberg: Springer.

Jordan, S. & Kauffeld, S. (2018). Laufbahnberatung für SchülerInnen und Studierende. In S. Kauffeld & D. Spurk (Hrsg.), Handbuch Karriere und Laufbahnmanagement (S. 24). Berlin, Heidelberg: Springer.

Kauffeld, S. & Frerichs, F. (Hrsg.). (2018). Kompetenzmanagement in kleinen und mittelständischen Unternehmen. Eine Frage der Betriebskultur? Berlin, Heidelberg: Springer.

Kauffeld, S. & Spurk, D. (Hrsg.). (2018). Handbuch Karriere und Laufbahnmanagement. Berlin, Heidelberg: Springer.

Kauffeld, S. & Frerichs, F. (2018). Kompetenzbedarfe ermitteln und Kompetenzen entwickeln - Ansätze und betriebskulturelle Prägungen. In S. Kauffeld & F. Frerichs (Hrsg.), Kompetenzmanagement in kleinen und mittelständischen Unternehmen. Eine Frage der Betriebskultur? (S. 1-12). Berlin, Heidelberg: Springer.

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