Navigation

Service-Menü

Hauptmenü



Bereichsmenü

Autoren mit:

WGL Logo

PsychAuthors

Literaturliste von Dr. phil. Jennifer Meyer

letzte Aktualisierung: 31.01.2024

Jansen, T., Meyer, J., Fleckenstein, J., Horbach, A., Keller, S. & Moeller, J. (2024). Individualizing goal-setting interventions using automated writing evaluation to support secondary school students' text revisions. Learning and Instruction, 89, No. 101847.

Fleckenstein, J., Reble, R., Meyer, J., Jansen, T., Liebenow, L. W., Möller, J. & Köller, O. (2023). Digitale Schreibförderung im Bildungskontext: Ein systematisches Review. In K. Scheiter & I. Gogolin (Hrsg.), Bildung für eine digitale Zukunft (S. 3-25). Wiesbaden: Springer VS.

Jansen, T., Meyer, J., Schipolowski, S. & Möller, J. (2023). Feedback on teachers' text assessment: Does it foster assessment accuracy and motivation? Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 1-13.

Meyer, J., Jansen, T., Hübner, N. & Lüdtke, O. (2023). Disentangling the association between the Big Five personality traits and student achievement: Meta-analytic evidence on the role of domain specificity and achievement measures. Educational Psychology Review, 35(1), No. 12.

Meyer, J., Köller, O. & Bernholt, A. (2023). Die Rolle von Persönlichkeitseigenschaften und Studienwahlmotiven für die Vorhersage von Leistungen im Lehramtsstudium und Vorbereitungsdienst. In T. Kauper, A. Bernholt, J. Möller & O. Köller (Hrsg.), PaLea: Professionelle Kompetenzen und Studienstrukturen im Lehramtsstudium (S. 179-203). Münster: Waxmann.

Meyer, J., Thoma, G.-B., Kampschulte, L. & Köller, O. (2023). Openness to experience and museum visits: Intellectual curiosity, aesthetic sensitivity, and creative imagination predict the frequency of visits to different types of museums. Journal of Research in Personality, 103, No. 104352.

Schulze-Hagenest, T., Carstensen, B., Weber, K., Jansen, T., Meyer, J., Köller, O. & Klusmann, U. (2023). Teachers' emotional exhaustion and job satisfaction: How much does the school context matter? Teaching and Teacher Education, 136, No. 104360.

Hübner, N., Wagner, W., Meyer, J. & Watt, H. M. G. (2022). To those who have, more will be given? Effects of an instructional time reform on gender disparities in STEM subjects, stress, and health. Frontiers in Psychology, 13, No. 816358.

Jansen, T., Meyer, J., Wigfield, A. & Möller, J. (2022). Which student and instructional variables are most strongly related to academic motivation in K-12 education? A systematic review of meta-analyses. Psychological Bulletin, 148(1-2), 1-26.

Meyer, J., Lüdtke, O., Schmidt, F. T. C., Fleckenstein, J., Trautwein, U. & Köller, O. (2022). Conscientiousness and cognitive ability as predictors of academic achievement: Evidence of synergistic effects from integrative data analysis. European Journal of Personality, 1-17.

Meyer, J., Schmidt, F. T. C., Fleckenstein, J. & Köller, O. (2022). A closer look at the domain-specific associations of openness with language achievement: Evidence on the role of intrinsic value from two large-scale longitudinal studies. The British Journal of Educational Psychology, 1-21.

Möller, J., Jansen, T., Fleckenstein, J., Machts, N., Meyer, J. & Reble, R. (2022). Judgment accuracy of German student texts: Do teacher experience and content knowledge matter? Teaching and Teacher Education, 119, No. 103879.

Wiesner, C. D., Meyer, J. & Lindner, C. (2021). Detours increase local knowledge - Exploring the hidden benefits of self-control failure. PLoS ONE, 16(10), No. e0257717.

Fleckenstein, J., Meyer, J., Jansen, T., Keller, S. & Köller, O. (2020). Is a long essay always a good essay? The effect of text length on writing assessment. Frontiers in Psychology, 11, No. 562462.

Fleckenstein, J., Meyer, J., Jansen, T., Reble, R., Krüger, M., Raubach, E. & Keller, S. (2020). Was macht Feedback effektiv? Computerbasierte Leistungsrückmeldung anhand eines Rubrics beim Schreiben in der Fremdsprache Englisch. In K. Kaspar, M. Becker-Mrotzek, S. Hofhues, J. König & D. Schmeinck (Hrsg.), Bildung, Schule, Digitalisierung (S. 333-338). Münster: Waxmann Verlag GmbH.

Köller, O., Fleckenstein, J., Guill, K. & Meyer, J. (2020). Pädagogische und didaktische Anforderungen an die häusliche Aufgabenbearbeitung. In D. Fickermann & B. Edelstein (Hrsg.), "Langsam vermisse ich die Schule ...". Schule während und nach der Corona-Pandemie (S. 163-174). Münster: Waxmann Verlag GmbH.

Köller, O., Fleckenstein, J., Guill, K. & Meyer, J. (2020). Wie das Lernen zu Hause funktionieren kann. IPN Journal, 7(1), 27-32.

Meyer, J., Jansen, T., Fleckenstein, J., Keller, S. & Köller, O. (2020). Machine Learning im Bildungskontext: Evidenz für die Genauigkeit der automatisierten Beurteilung von Essays im Fach Englisch. Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 1-12.

Meyer, J., Jansen, T., Fleckenstein, J., Keller, S., Möller, J. & Köller, O. (2020). Become an Expert in Assessing Student Texts (BEAST). Ein digitales Trainingstool für Lehrkräfte zur Verbesserung der Urteilsgenauigkeit bei der Bewertung von Schülertexten im Fach Englisch. In K. Kaspar, M. Becker-Mrotzek, S. Hofhues, J. König & D. Schmeinck (Hrsg.), Bildung, Schule, Digitalisierung (S. 327-332). Münster: Waxmann Verlag GmbH.

Reble, R., Meyer, J., Fleckenstein, J. & Köller, O. (2020). Am Computer oder handschriftlich schreiben? Untersuchung des Testmodus-Effekts in Deutschaufsätzen der Sekundarstufe I. In K. Kaspar, M. Becker-Mrotzek, S. Hofhues, J. König & D. Schmeinck (Hrsg.), Bildung, Schule, Digitalisierung (S. 51-56). Münster: Waxmann Verlag GmbH.

Koeller, O., Fleckenstein, J., Meyer, J., Paeske, A. L., Krüger, M., Rupp, A. A. & Keller, S. (2019). Schreibkompetenzen im Fach Englisch in der gymnasialen Oberstufe. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 22(6), 1281 -1312.

Köller, O., Meyer, J., Saß, S. & Baumert, J. (2019). New analyses of an old topic: Effects of intelligence and motivation on academic achievement. jero - Journal for Educational Research Online, 11(1), 166-189.

Meyer, J., Fleckenstein, J. & Köller, O. (2019). Expectancy value interactions and academic achievement: Differential relationships with achievement measures. Contemporary Educational Psychology, 58, 58-74.

Meyer, J., Fleckenstein, J., Retelsdorf, J. & Köller, O. (2019). The relationship of personality traits and different measures of domain-specific achievement in upper secondary education. Learning and Individual Differences, 69, 45-59.



weiterführende Informationen

Weitere Informationen

Möchten Sie auch in die Datenbank aufgenommen werden, haben Sie Änderungswünsche an Ihrem vorhandenen Profil oder möchten Sie Literatur zur Aufnahme in PSYNDEX nachmelden, nehmen Sie bitte Kontakt zu uns auf.

Katja Trillitzsch
Leibniz-Institut für Psychologie (ZPID)
Universitätsring 15,
54296 Trier
Folgen Sie uns auf Twitter

Kontakt und Funktionen

URL der Seite: https://www.psychauthors.de/psychauthors/index.php?wahl=forschung&uwahl=psychauthors&uuwahl=p07549JM_pub